Herkese Merhaba,
Bu dersimizde sizlere her haritada muhakkak ki olması gerektiğini düşündüğüm bir devreyi , yöntemi göstereceğim. Elbetteki bazı haritalarda görüyoruz. Creative moda geçerken ya direk survival moda ayarlıyor ya da mesaj gelip gamemode 1’e geçmemizi engelliyor. İşte bu dersimizde de bunun nasıl yapılacağını göreceğiz.
Bize gerekecek olan malzemeler:
- 1 adet “Komut Bloğu”
- 1 adet “Kızıltaş Karşılaştırıcısı”
- 1 adet “Kızıltaş”
- 1 adet “Kızıltaş Bloğu”
- 1 adet “Taş Bloğu”
- 1 adet “Şalter”
Öncelikle başlamadan önce bunun 2 yöntemi mevcuttur. Ancak size önerdiğim yöntemi öğreteceğim. Böylesi çok daha iyi oluyor.
Nasıl Yapılır ?
Bunu yapmak için öncelikle sürekli tekrar eden döngülü bir devre kurmamız gerekiyor. Bunu aşağıdaki görselde daha iyi anlayacaksınız.
Daha sonra, kızıltaşları aşağıdaki gibi diziyoruz. (Mutlaka böyle olmalı yoksa çalışmaz !)
Daha sonra “Komut Bloğu”muzu alıyoruz. Ve devremizin en ucuna yerleştiriyoruz. Ve sağ tıklayıp, Konsol Komutu yazan kısıma şu komutları yerleştiriyoruz.
testfor @a[m=1]
“testfor” komutu genel olarak her hangi bir güç kaynağı olmadan direkmen boştaki bir devreye güç vermeyi sağlar. Ancak bu durumda farklı bir amaçla kullanmaktayız.
“@a” bu komut “Tüm Oyuncular” için geçerli demektir. Eğer bir komutun <players> değerine bu komut girilirse, bu komut dünyada var olan bütün canlılar için aktif edilecektir demektir.
a) “@p” eğer üstteki komut yerine bu komutu girerseniz, bu komutu içeren en yakın oyuncu için geçerli olacaktır demektir.
b) “@r” eğer yukarıdaki komutlar dışında bu kullanılıyorsa, bu komut, rastgele bir oyuncuya aktif edilecektir demektir.
“[m=1]” Tabi ki testfor komutunun olmazsa olmaz değerlerinden birisi , Datatag yani Veri Etiketi demektir. Veri etiketleri daima <players> değerinden sonra gelmelidir. Ve komut bloğunun içeren verinin gerçekten veri etiketi olarak anlaması için veri değerinin en başlarına “[<veri-etiketi>]” işaretleri getirilmelidir. Ve burada bahsedilen “m” harfi de GameMode komutunu temsil etmektedir diye düşünüyorum. Tam doğrusundan emin değilim. Daha sonra “=” işareti ise, “m” harfi için getirilecek olayın anlaşılabilmesi için gerekli bir değerdir. “1” değeri ise , az önceki “m” harfinin yani “GameMode” komutunun değerini belirler. Hani biz “/gamemode 1” yazıyoruz ya, bu 1 değeride oradan gelmektedir. Yani Creative manasını içermektedir.
Daha sonra da komut bloğunun tam karşısına bir “Kızıltaş Karşılaştırıcısı” daha koyuyoruz. Bu da komut bloğundaki olay eğer olmuşsa, karşılaştırıcının karşsındaki ekleyeceğimiz olan komut bloğu ile iletişim kurmasını sağlar. Eğer kodlama dili biliyorsanız, if else algoritmasına benzer.
gamemode 0 @a
Komutunu giriyoruz.
GameMode bu komutu bilmeyen yoktur her halde. Oyun modunu ayarlamamızı sağlar.
1 Creative Mod demektir.
0 Survival Mod Demektir
@a bu komutu anlatmıştık. Tekrar kısaca anlatalım. Mevcut komutu, Tüm Oyuncular için geçerli kılar.
Yani eğer GameMode 1 olursa Creative moda, GameMode 0 olursa Survival moda geçiş yapabiliriz demek oluyor.
Yorumlar
Yorum Gönder